Jak należy przygotować się do podróży do Chorwacji w dobie pandemii?

Wyjazd do Chorwacji w czasie pandemii – możliwy czy nie? Jechać czy zostać w domu? A może w tym roku urlop nad Bałtykiem?Wielu z Was boryka się z takimi dylematami. Jaką podjąć decyzję, żeby było bezpiecznie, normalnie (o ile może być jeszcze normalnie w tej sytuacji). Jaki kierunek wybrać? Polska czy zagranica?

My za Was nie podejmiemy tej decyzji, każdy robi tak, jak uważa. My w tym roku – kierunek Chorwacja, bo czym się różni plaża nad Adriatykiem od plaży nad Bałtykiem w kwestii Covid-19? Niczym. Decyzja podjęta, walizki spakowane, za tydzień ruszamy!

Wiele osób planujących swój wyjazd do Chorwacji, czy to pierwszy w życiu, czy ten kolejny zastanawia się, co powinien jeszcze przed wyjazdem załatwić, o czym ważnym nie zapomnieć. Kiedyś już powstał taki post o przygotowaniach do podróży, możecie zerknąć tutaj

My w tym poście chcemy skupić się na sytuacji pandemii i przygotowań do wyjazdu pod kątem właśnie takiej wyjątkowej sytuacji.

Zebraliśmy najważniejsze rzeczy w kilku punktach:

1. Wypełnij formularz zgłoszenia podróży.

Przed wyjazdem do Chorwacji przedstawiciel rodziny powinien wypełnić formularz online, który dostępny jest w j. polskim na stronie: https://entercroatia.mup.hr/ Tutaj wpisujemy dane członków rodziny (pamiętaj, żeby wpisać nr dokumentu, który zabierasz ze sobą!), termin pobytu, adres pod który jedziesz. Znajdziesz tam też pytania odnośnie COVID-19. Wydrukuj  potwierdzenie  z numerem zgłoszenia i umieść je w widocznym miejscu (szybie przedniej) w pojeździe, abyś mógł zostać przekierowany na wyznaczone pasy na przejściu granicznym.

Formularz należy wypełnić również wtedy, gdy lecisz do Chorwacji samolotem.

2. Karta EKUZ

Jeśli nie posiadasz karty EKUZ wyślij wniosek do NFZ. Instrukcja tutaj  Pamiętaj, że na to potrzeba min. 10 dni, więc sprawdź czy Twoje karty nie straciły ważności i złóż wniosek odpowiednio wcześniej.

3. Dodatkowe ubezpieczenie dla podróżnych KL i NNW

Wykup dodatkowe ubezpieczenie (koszty leczenia za granicą, NNW, OC). Jest to bardzo ważne szczególnie teraz, w czasie pandemii. Wybieraj stosunkowo wysokie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, które w tym okresie bardzo wzrosły w Europie. Pamiętaj, że NFZ pokrywa koszty leczenia częściowo. NFZ nie pokrywa transportu chorego do kraju lub transportu zwłok. Wybierając firmę ubezpieczeniową zwróć uwagę w OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczeń), czy firma pokrywa koszty leczenia związane z COVID oraz czy polisa działa podczas pobytu w krajach, które ogłosiły stan epidemii.

Jeśli potrzebujesz pomocy w kwestii ubezpieczenia, jeśli chcesz załatwić to szybko, bez wychodzenia z domu i z fachowym doradztwem, skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie ofertę  firmy ubezpieczeniowej SIGNAL IDUNA, Ty wybierzesz tylko pasującą Ci opcję. klikniesz Wybieram, Płacę i polisa załatwiona.

Ważne informacje, które potrzebujemy, żeby przygotować dla Ciebie kilka wariantów do wyboru:

  • imię i nazwisko + dokładna data urodzenia
  • termin podróży
  • informacja czy występuje choroba przewlekła.

Szczegóły oferty, a także OWU prześlemy mailem.

Zadzwoń lub napisz do naszego agenta ubezpieczeniowego: Joanna Zielińska, tel. 660 448 778, mail: joanna.zielinska@crodea.pl

4. Noś maseczkę  

Zabierz ze sobą maseczki, którymi osłonisz usta i nos. Od 15.7.2020 w Chorwacji jest obowiązek noszenia maseczek w komunikacji publicznej oraz przestrzeniach zamkniętych.

5. Sprawdzaj komunikaty MSZ przed wyjazdem

Pamiętaj, że sytuacja jest bardzo dynamiczna, w każdej chwili mogą wejść w życie nowe zalecenia, nowe ograniczenia.